Аксесуари та їх роль у створенні образу

Зіркова випускниця кафедри дизайну одягу Університету культури Олена Романова провела фаховий майстер-клас для студентів факультету дизайну і реклами.

Відома українська дизайнерка прикрас, фешн-ілюстратор, засновниця і власниця бренду аксесуарів Helena Romanova впродовж зустрічі розкрила тему «Аксесуари та їх роль у створенні образу».

Майстриня розповіла також про початок своєї творчої діяльності, закцентувавши, що відбулося це паралельно з навчанням в Університеті культури.

 «Я мала велике бажання та прагнення реалізуватися в дизайні, і це мене мотивувало багато вчитися, вивчати нові техніки, малювати і створювати безліч різноманітних прикрас та представляти їх. Якщо ви вирішили стати дизайнером, шляху назад немає – лише вперед. Людина, яка хоче щось зробити, набагато більше зможе досягти, ніж та, що просто може. Потрібно піднятися і почати щось робити. Добрий початок – це вже половина справи».

До речі дипломна колекція одягу «Обереги долі» Олени була представлена на Всеукраїнському конкурсі молодих дизайнерів, де зайняла друге місце, а потому придбана на захід.

Щодо аксесуарів та їх основної ролі у створенні образів, спікер зазначила, що вони допомагають підкреслити індивідуальність людини. «За допомогою аксесуарів можна трансформувати образ: наприклад, денний перетворити на вечірній, показати особливості індивідуума та його характер. Зокрема, аксесуари важливі в тому плані, що вони демонструють статус власника, адже по них можна виявити, чим людина живе і наскільки вона успішна».

Дизайнерка представила молоді ряд своїх робіт: прикраси та одяг для бренду «Майстерня містерій» в етнічному стилі, неймовірні витвори з колекції «Kerme», етноприкраси для бренду одягу «TAGO», оригінальні вироби «Aves Stymphalides» (грецьк. стімфалійські птахи) – першої колекції Олени Романової, цілком виготовленої з металу та металізованого пластику.

Традиційні матеріали – каміння, скло, дерево, шкіру, натуральне пір’я, стрази Сваровскі – Олена Романова у своїх роботах доповнила матеріалами, не традиційними для біжутерії. Спочатку епізодично, а далі все ширше використовувала різноманітні, в тому числі технічного походження, металеві деталі, полімерні термоформовані трубки, листовий силікон.

Творчим кредо бренду Helena Romanova стали якість та ексклюзивність. Майже всі роботи створюються в одиничному екземплярі, винятком є лише ті, що призначені для тиражування.

Бренд Helena Romanova використовує технології комп’ютерного проєктування: 3-вимірне моделювання та візуалізацію (рендерінг) елементів аксесуарів, що дає можливість виготовлення неповторних фірмових деталей шляхом лазерного розкрою. Професійні можливості її чоловіка Юрія дозволили Олені експериментувати з такими технологіями, як лиття алюмінію та 3-вимірний друк.

А в 2017 році була налагоджена технологія нанесення твердих кольорових покриттів на металеві деталі, що дало значний творчий поштовх.

На прохання студентів Олена Романова розповіла детально, як створюються металеві аксесуари за допомогою 3Д-графіки. «Я малюю ескізи, роблю лекала, потім все це сканується, обробляється через спеціальну комп’ютерну програму, вивіряються розміри, а далі відправляється на виробництво лазерної різки, де береться метал метр на два і лазером вирізаються ті деталі аксесуарів, які потрібно, та збирається аксесуар».

Як стало відомо, бренд Helena Romanova презентував колекції прикрас, аксесуарів та головних уборів в рамках Українського тижня моди: «Leporidae» та «Medusa» (сезон осінь-зима 2015-2016), «Fuga Temporum» (сезон весна-літо 2016), «Oriens» (сезон осінь-зима 2016-2017).

Широко розвинена співпраця з українськими дизайнерами та брендами одягу, для чиїх сезонних колекцій Helena Romanova створює ексклюзивні прикраси та аксесуари: UBERlove, AYSINA, Serebrova, The Coat by Katya Silchenko, TAGO, Katerina Kvit.

Олена Романова розповіла про співпрацю із зірками шоу-бізнесу, серед яких популярні українські співачки Тіна Кароль, Ірина Білик, Настя Каменських, Олександра Заріцька (KAZKA). Також на відбірковий національний конкурс «Євробачення 2021» та міжнародний конкурс «Євробачення 2021» майстриня створювала аксесуари для гурту «Go_A».

Щодо виходу власного бренду на міжнародний рівень, Олена Романова зазначила, що вже два роки поспіль співпрацює з «Justin Alexander», створюючи аксесуари для весільного вбрання, яке демонструється в Нью-Йорку на тижнях мод.

На своїх досягненнях майстриня не зупиняється і постійно знаходиться в пошуку мистецької реалізації нових ідей. Окрім дизайну аксесуарів та одягу, займається фешн-ілюстрацією та освоює цифрову графіку. Однією з масштабних робіт є фотоарт для афіші міжнародної виставки індустрії краси «InterCHARM Україна 2018».

На запитання молоді, чи набувала дизайнерка додаткових знань на курсах під час навчання в Університеті культури, відповіла, що їй було достатньо фахових дисциплін, які ґрунтовно викладали на кафедрі дизайну одягу. «У виші чудова навчальна програма, опанувавши яку можна створити все, що потрібно».

Також порадила творчій молоді максимально працювати, дослухатися до порад викладачів.

«В Університеті культури величезні можливості для колаборацій – є візажисти, модельний бізнес, фотографи, хореографи, дизайнери, менеджери-початківці шоу-бізнесу. Можна зробити багато колаборацій, щоб заявити про себе. Чудовим комунікаційним інструментом для цього є соціальні мережі. Необхідно знайти ті українські бренди, які подобаються, і познайомитися з дизайнерами, запитати чи їм потрібні асистенти, декоратори тощо. Багато дизайнерів залучають студентів до створення ескізів. Правда така, що не всі дизайнери вміють малювати. Через інстаграм можна налагодити співпрацю із зірками шоу-бізнесу. Переглянути, у що вони люблять одягатися, з якими стилістами працюють, знайти стиліста і показати свою роботу.

«Свіжа молода кров» – завжди привносить щось нове та унікальне. Креатив іде з молодою енергією. Це завжди цікаво. На шляху до мети потрібно ніколи не спинятися. Насичувати себе позитивною енергією, спілкуватися весь час лише з приємними людьми та уникати токсичних людей. Тоді й енергія буде творча, і все буде вдаватися. Все налаштується на успіх і процвітання! Чого я вам усім бажаю!»