Burning Man в Університеті культури

До студентів факультету івент-менеджменту і шоу-бізнесу в межах курсу «Теорія та історія івентів» завітали представники української спільноти бьорнерів та ком’юніті «Куренівка» – керамісти В’ячеслав Гуденок, Тетяна Максимчук, власники арт-майстерні «Африка», та мисткиня Вікторія Барліна-Матат, засновниця «Line M Concept» і фестивалю «Виробники мрій».

Саме вони є авторами проєкту «Сад теплих дітей» (Garden of Bright Children), представленого на міжнародному арт-фестивалі «Burning Man» 2019 року, (Невада, США) та на фестивалі сучасної електронної музики «Стрічка-2019» у Києві.

Гості поділилися життєвим і творчим досвідом, розкрили особливості створення культурно-мистецьких проєктів в Україні, а також висвітлили основні принципи Burning Man, адже цей фестиваль про самовираження, експресію, добрі справи, творчу енергію, де первинною мовою спілкування учасників є мистецтво.

2011 року керівник швацького підприємства В’ячеслав Гуденок та викладачка художньої школи Тетяна Максимчук створили арт-майстерню «Африка», що об’єднує творчу молодь та дає можливість розвиватися, позбавляючи рамок, які, на думку митців, нав’язують класичні школи. Оскільки, за словами Тетяни, у автора має бути живе спілкування з глядачем та обмін досвідом з іншими художниками-керамістами.

Розповідаючи про участь у різноманітних фестивалях та заснування спільної справи, спікери зосередили увагу студентів на складнощах, які їм довелося подолати у своїй справі.

Спочатку, у місті Нікополь, де митці влаштовували свої перші виставки, прямо перед самим початком симпозіуму пішла злива, коли до того у місті довго не було дощів, що загрожувало самим скульптурам, які стояли під відкритим небом. Проте майстри знайшли вихід із ситуації.

«Кожен сприймає дійсність по-різному. Треба вірити у те, що ти робиш, тоді тебе не зупинять ніякі погодні умови та інші непередбачувані обставини», – говорить Тетяна.

На фестивалі Burning Man серед самої пустелі, де вдень неймовірна спека, а вночі справжній холод, автори вирішили створити проєкт «Garden of Bright Children» – галерею просто неба. Зробивши маленькі керамічні скульптури, які підсвітили зсередини маленькими грілочками, майстри впорались із проблемою нічної прохолоди: таким чином можна було не тільки помилуватися красою творів мистецтва, а ще й зігрітись. Але і тут на них чекала невдача, оскільки світла виявилось замало і в темряві пустелі це не створило бажаного ефекту. Однак митцям вдалось впоратись і з цим проколом. На поміч їм прийшли друзі, які взяли із собою додатковий генератор.

«Світла мало не буває! Чим його більше, тим ефектніший вигляд має ваш проєкт», – наголосив В’ячеслав.

Але і це був не кінець, оскільки контейнер з усіма виробами, який мав приїхати вчасно на фестиваль, також запізнювався. І автори вирішили швидко змінити початкову ідею проєкту. Та, на щастя, все ж таки майстри отримали свої вироби за лічені години до початку арт-фестивалю.

«З чого варто зробити висновки, що факапи в будь-якому випадку завжди траплятимуться. Важливо, як до них ви будете ставитись», – акцентував В. Гуденок.

Безмежний творчий запал допомагає митцям продовжувати творити, знаходити нові можливості для власної реалізації та розвитку молодого покоління і, звичайно ж, прославляння нашої країни у міжнародному мистецькому просторі.

Студентська молодь Університету культури надихнулась розповіддю майстрів, розширила свої знання з мистецтва та винесла цінний урок – ніколи не зупинятись на досягнутому.