Дмитро Борисов: Ресторанний бізнес в умовах жорсткого карантину

На факультеті готельно-ресторанного і туристичного бізнесу відбувся онлайн майстер-клас відомого ресторатора Дмитра Борисова, під час якого він розповів студентам про випробування у бізнесі і шляхи їх вирішення в умовах економічної кризи та пандемії, а також надав поради рестораторам-початківцям.

До спілкування долучились декан ФГРіТБ Ігор Комарніцький та заступник декана Ксенія Приходько, які відзначили важливість фахових онлайн-зустрічей для майбутніх професіоналів сфери гостинності.

Дмитро Борисов – відомий український ресторатор та засновник «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова». Його мережа налічує 60 закладів, серед яких «РИБАLOVE», «Остання Барикада», «Mushlya Bar», «БПШ», «Philadelphia», «Білий Налив» та багато інших.

Як усім відомо, через пандемію коронавірусу активність ресторанного бізнесу знизилася, що спричинило масове закриття закладів у країні, оскільки багато підприємців не змогли впоратися з викликами часу.

«Цей рік – дуже непростий, адже в момент жорсткого карантину нас адміністративно закривають та не дають змоги працювати, що змушує вивчати нові формати, поміж яких доставка їжі, щоби втриматися «на плаву» та зберегти бізнес», – акцентував Дмитро Борисов.

На початку майстер-класу не обійшлось без мотиваційних настанов відомого ресторатора: «Перша моя настанова – це обрати справу свого життя. Якщо ви є студентом спеціальності «Готельно-ресторанний бізнес», ви вже на правильному шляху. У вас є можливість вивчити нашу сферу загалом, а також прекрасні висококваліфіковані наставники. Друга – це обов’язково йти на практику та набиратися досвіду у фахівців своєї справи, адже тільки на власних помилках та здобутих навичках ви сформуєте професійне бачення бізнесу».

Молодь факультету надзвичайно цікавила тема бізнесу у кризових ситуаціях та якими правилами керувався відомий ресторатор.

«Під час локдауну в нас з’явилася можливість опанувати нову для нас сферу. Доставка – це IT-бізнес та, на жаль, вимушена нова робота. Через це ми мали можливість розібратися, як працює сервіс замовлення їжі та сконцентруватися на цьому. І хочу сказати, що це не надто рятує, адже в кращому випадку це 10 % від того продажу, який ми робили у звичайному режимі».

Майбутні фахівці сфери готельно-ресторанного бізнесу атакували Дмитра провокативними запитаннями щодо втрачених коштів, професійних планів, найприбутковішого закладу та чинників, що слугують мотивацією для українського бізнесмена.

Актуальним виявилось для учасників майстер-класу обговорення позитивних передумов і перспектив розвитку ресторанного бізнесу в Україні, аніж за кордоном.

«Ми робимо все, щоб українці, як і весь світ, ходили частіше до ресторанів та проводили там час із друзями, а не готували їсти вдома. Я маю досвід бізнесу за кордоном, але, повірте, там ви не знайдете ресторан такого ж високого рівня, як в Україні. Якби зробили безвізовий режим для відвідування нашої країни туристами, на вулицях міст були б неймовірні черги. Вони б мали змогу переконатись у фантастичному розмаїтті делікатесних продуктів, смаків та наскільки неймовірною є українська кухня», – наголосив спікер.

Наприкінці зустрічі Дмитро розкрив секрет, хто для нього є головним мотиватором, що змішує підкорювати нові професійні вершини та втілювати неймовірні проєкти і надав цінну пораду молодим рестораторам.

«Найбільша мотивація – це моя сім’я, а особливо діти, адже їх у нас семеро. Це величезна відповідальність. Як кожен батько, я відчуваю, що хочу дати їм найкращу освіту, гідне життя та цікаве дитинство. Щодо поради, підсумую, криза – це час можливостей. Зараз закривається багато закладів, які можна взяти в оренду або викупити за невеликі гроші та розпочати свій бізнес із цікавою концепцією».

Молодь була безмежно вдячна Дмитру Борисову за прекрасний майстер-клас, змістовні настанови і відверту розмову, яка, безумовно, вплинула на професійні погляди, ідеї та ініціативи майбутніх фахівців ресторанного бізнесу.