Майстер-клас Андрія Пишного: Як заробляти на креативі, щоб «…зуби не хиталися»?

У рамках альтернативної практики на кафедрі продюсування та шоу-бізнесу відбувся майстер-клас Андрія Пишного – керівника наймасштабнішого кулінарного шоу країни «МастерШеф», проєктів «Кулінарні династії», «Прокинься з Ектором» і «Світами за скарбами». Створював документальні фільми зі студією HRONIKA для FEDORIV VLOG.

Тема зустрічі «Як заробляти на креативі, щоб « …зуби не хиталися»?». Спойлер – ніяк. Адже, за словами Андрія, не буває легких грошей та роботи без ризиків і стресів. «Усім, хто хоче заробляти на контенті, хочу сказати, що це нелегка робота, але цікава. Ви завжди йдете незвіданим шляхом, навпомацки».

Гість розповів студентам університету культури про контент та як його створювати. Оскільки останні 13 років він заробляє гроші виключно контентом, маючи досвід роботи в одній з найбільших медіагруп країни.

Проаналізувавши історії з власного життя, досвід співпраці з різними клієнтами, численні реалізовані проєкти, А. Пишний дав поради молоді щодо основних правил роботи з контентом (фото, відео, пости) та підготовки до його створення.

Він виокремив 3 головні етапи створення контенту:

  • Препродакшн: бриф, презентація, бюджет, ризики, планування, КПП (календарно постановочний план)
  • Продакшн: команда, ППМ (пре-продакшн мітинг), таймінг
  • Постпродакшн: це буде кайф, якщо ви попередні два етапи «не продули».

У процесі препродакшену потрібно обов’язково брифувати клієнта, тобто необхідно поговорити з усіма учасниками зі сторони замовника, намалювати їхню картинку у себе в голові, «як саме?»: ідея, синопсис, мудборд, аніматик, музика, атмосфера, стилістика, референси, кольорова гама.

«Найдорожче, що є у виробництві фільму – це препродакшн», – зазначив ментор.

На думку фахівця, варто домовлятись із тими, хто приймає ключові рішення та в змозі профінансувати проєкт. А в команду дуже важливо обирати лише досвідчених людей або тих, кому довіряєш.

«Якщо вам вдасться знайти інсайт – це буде суперкруто. Проте, аби його знайти, треба уважно розробити тему, яка є. Подивіться, що створили до вас, дослідіть історію, зробіть висновки, внесіть корективи. Знайдіть свою сильну сторону і зробіть на неї ставку», – сказав Андрій.

Повідав досвідчений контентмейкер і про таке поняття, як скрам (англ. scrum) — підхід до управління проєктами. Скрам чітко робить акцент на якісному контролі процесу розробки. «Огляньте все довкола, прийміть рішення, сплануйте і дійте».

Андрій зізнався, що при підготовці контенту він не пише сценаріїв, адже дуже любить інтерв’ю: «Я люблю людей, люблю їх досліджувати. Хороше інтерв’ю – це погляд усередину. Тому готуватись потрібно дуже ретельно. Людина повинна думати, що ви знаєте про неї більше, ніж вона сама».

Також гість поділився з молоддю професійним секретом, як не працювати з токсичними замовниками. Слід звертати увагу на те, як людина себе поводить під час зустрічі, її зовнішній вигляд, що говорить. Корисно розумітись на людській психології, аби заздалегідь уникати небажаних контактів. Хоча і це не завжди вдається.

Тож у підсумку Андрій Пишний наголосив, що замовник має піти від нас щасливим. Правда завжди на боці клієнта. Якщо він не задоволений, значить команда неефективно спрацювала.