Особистий бренд. Як заявити про себе в соціальних мережах

На факультеті PR, журналістики та кібербезпеки відбувся вебінар для майбутніх інтернет-маркетологів.

Спікером стала Юлія Бельченко. Дівчина починала з роботи в рекламному агентстві контент-менеджером, а нині працює у сфері SMM (Social Media Marketing) та є автором курсу із заробітку в Instagram.

В ході вебінару молодь дізналась, що таке особистий бренд, навіщо він потрібен та на чому базується.

«Особистий бренд – важлива річ у ХХІ столітті. Люди купують у людей. Сьогодні ми вже більш свідомо підходимо до покупок.

Особистий бренд – це те, що говорять про вас за вашою спиною. Це ваша репутація», – зазначила Юлія.

Вона розповіла, що соціальні мережі є одним із найпростіших способів зібрати певну аудиторію і заявити про себе, використовуючи різні методи впливу на людей. Важливо правильно вибудовувати особистий бренд, свою сторінку в соцмережах. Оскільки, люди не будуть купувати ваші послуги, якщо вони вам не довіряють.

«Особистий бренд – це потужний елемент продажів. Він робить ваш бізнес менш вразливим у період кризи та змін. Коли люди знають вас деякий проміжок часу, вони вже вам довіряють, стають лояльнішими та швидше приймають рішення щодо покупки вашого продукту чи послуги. Це ваш актив, який не можна просто так відібрати або «перебити ціною». Це любов і довіра вашої аудиторії», – поділилась спікерка.

За її словами, особистий бренд будується на 3-х основних факторах: експертність, особистість і ваші фішки. Це все потрібно транслювати у своїх соцмережах, аби люди вам довіряли.

Експертність – фундамент, на якому повинен стояти ваш блог. Тобто 50% контенту мають бути експертними, якщо ви хочете продавати свої послуги.

Але спочатку потрібно зрозуміти, визначити в чому ви експерт, аби надалі ділитися своїми знаннями та вміннями.

Тож Юлія запропонувала ряд питань, на які кожному необхідно дати відповіді:

  • У чому ви експерт?
  • Чого ви можете навчити людей?
  • Розповісти коротко про себе, нагадати хто ви
  • Відгуки, кейси, репости клієнтів, згадки у ЗМІ
  • Повідомлення від підписників з подяками
  • Що найбільше подобається у вашій роботі?
  • Ваші сильні якості та як вони проявляються
  • Які факти говорять про те, що ви володієте темою
  • Де ви навчалися/навчаєтеся?
  • Ваша історія розвитку
  • Ваші результати раніше і зараз
  • Чого ви досягли у своїй ніші?
  • Який ваш найпотужніший кейс?

«Ви також маєте демонструвати свої сильні якості, як ви боретесь із проблемами. Показувати власний розвиток, роботу над собою, досягнення в обраній ніші, свій потужний кейс.

У блозі ми транслюємо власну особистість. Людям цікаво хто стоїть за цією роботою, придбати річ чи послугу у того, кого вони добре знають», – зауважила менторка.

Студенти дізнались від smm-спеціалістки про певні види контенту, які варто транслювати у своїх соцмережах, таким чином зближуючись з аудиторією.

  • Переконання. У чому ви впевнені на всі сто?
  • Цінності. Найважливіше, що потрібно транслювати! Життєві орієнтири, що ви приймаєте, а що ні, ваші правила, ідеологію. Цінності – це те, що зміцнює відносини та довіру між вами та підписниками.
  • Особиста думка. Висловлюйтесь з приводу книг, фільмів, чужих ідей. Це завжди чіпляє, коли у вас є своя думка і погляди на життя та обставини.
  • Цілі та мрії. Чого ви прагнете, що хочете купити, чого навчитися, викорінити якусь звичку або навпаки привчити себе до чогось, кудись поїхати.

«Коли ми не показуємо глядачеві процес досягнення мети, то йому абсолютно все одно на наші результати. Людям цікаві ваші мрії. Потрібно показувати шлях до цілі. Весь маршрут проходити разом з ними. Навіть якщо у вас не вийде, вас будуть підтримувати, а якщо вийде – радіти. Мрії об’єднують», – наголошувала менторка.

  • Що вам цікаво, крім вашої роботи? Показуйте своє оточення: людей, події, де ви буваєте, що вас надихає, вашу життєву позицію, принципи. Якщо у вас є принципи – дотримуйтесь їх. Якщо ви не їсте м’яса, ви не можете через місяць сидіти у м’ясному ресторані і куштувати стейк.
  • До чого є здібності і що виходить не дуже?

«У вас обов’язково повинні бути свої фішки, особливості. Ви маєте виділятися (візуально, стилем, особистими якостями, фразами, діями, гумором, домашніми улюбленцями). Це розбавляє ваш контент та ідентифікує вас. Таким чином люди вас запам’ятають, поважатимуть, ставитимуться, як до свого друга», – акцентуваля Юлія.

Але є 2 головні помилки: постійно хайпувати і бути занадто хорошим (ідеальним).

Нині, як стверджувала експертка, переважає мода на натуральність. Люди цікаві своєю простотою, такі, як вони є. Тож, спочатку потрібно себе добре вивчити – зробити «розпаковку» особистості, а потім демонструвати на загал. «І навіть поганий настрій також треба показувати, ділитись переживаннями. Це все природно. Коли ви чесні та щирі зі своєю аудиторією, між вами створюється зв’язок».

Окрім того, спікерка відкрила для молоді формулу «п’яти пальців», яку можна застосовувати у своєму блозі.

Аналіз кожного елемента дозволив ще більше заглибитись в тему особистого бренду.

  1. Мотив – якщо ви щось робите, маєте розповісти для чого ви це робите. Аби люди пройнялись вашою історією, зацікавились. Важливо, щоб підписник сформував картину причинно-наслідкового зв’язку. Це робить нас зрозумілими іншим людям.
  2. Підтекст – тонко, красиво, алегорично дати щось зрозуміти, не домовляючи до кінця, за допомогою створення певної атмосфери. У вас має бути загадка, аби підписникам було цікаво. Вони не повинні знати про вас все.
  3. Тріада – модель, яка допомагає нам зрозуміти, чому, наприклад, за певними героями фільмів цікаво спостерігати, вони подобаються людям, які якості вони мають. Головними елементами тут є професіоналізм, біль і недолік.

На прикладі героя однойменного американського серіалу Доктор Хаус Юлія розібрала характер головного героя, який має саме цю тріаду.

  1. Відносини – це секретний компонент будь-якого цікавого блогу. Люди люблять спостерігати за чужими відносинами. Не ви одні присутні у вашому блозі. Є люди, які вас оточують (друзі, знайомі, родина, кохані, підписники, клієнти, вчителі, перехожі) – говоріть про них. Це все герої вашого блогу. Показуйте свою взаємодію в соціумі. Коли ми розкриваємось у блозі через відносини, ставлення та почуття до когось або чогось, нас відразу стає цікаво дивитись.
  2. Біль – це коли ми розповідаємо про ті явища, події та історії, які нас хвилюють, і, водночас, важливі й зрозумілі великій кількості людей. Не бійтесь бути вразливими. В слабкості наша сила. Аудиторія дивиться на вас і порівнює себе з вами.

«Просіть поради у людей. Завжди має бути комунікація. Тоді і охоплення у вас будуть високі. Підписники мають бути залучені у ваш контент. Враховуйте та запитуйте думку аудиторії, ведіть постійний діалог з нею. Відповідайте на коментарі, особливо перші 30 хвилин після публікації поста. Адже потім, про вас найкраще розкажуть ваші ж клієнти», – ще один важливий кейс пролунав від лекторки.

І наостанок Юлія побажала студентській молоді факультету PR, журналістики та кібербезпеки неодмінно використовувати ці поради й інструменти у своїх блогах: «Транслюйте свою експертність – це головне ваше завдання як майбутніх інтернет-маркетологів. Ваша особистість – це основа. І памятайте: ми самі формуємо думку людей про нас».