Першокласний сервіс у ресторані: технології та досвід

Студенти факультету готельно-ресторанного і туристичного бізнесу взяли участь в онлайн-зустрічі з випускником ФГРіТБ, офіціантом ресторану VINO e CUCINA Богданом Рижим.

Спілкування відбулось у форматі інтерв’ю. Викладач, заступник декана факультету Ксенія Приходько представила гостя та поцікавилась, як розпочалась його кар’єра, чи важко було свого часу поєднувати працю й навчання, розпитала і про ресторан, колектив закладу та особливості роботи офіціантом.

За 8 років професійного досвіду Богдану було що розповісти. Він поділився з молоддю порадами, як стати хорошим офіціантом, а також інформацією про першокласний сервіс та технології роботи у ресторані.

Хлопець почав працювати ще на першому курсі. Йому завжди була цікава сфера гостинності і те, що вивчали в університеті, хотілось доповнити практикою в ресторані високого класу. Тож про те, як поєднувати роботу й навчання він зазначив: «Важливо розставляти пріоритети, розуміти, чого ти хочеш. Якщо правильно вибудувати плани, то з усіма можна домовитись. Моїм пріоритетом тоді було навчання. Все можна поєднувати та знайти баланс, не бійтеся. У навчанні також багато своїх нюансів, які потрібно знати. Тому вчитись необхідно обов’язково. Але не забувайте приділяти час собі, аби не сталось емоційного вигорання і перевтомлення. Бережіть себе, любіть і поважайте».

Також Богдан Рижий зауважив, що в Європі, наприклад, «женуться» за нашими кадрами, оскільки ми дуже дбайливо і відповідально ставимось до сфери обслуговування, гостей. Іноземцям подобається наша гостинність.

Про свої перші кроки у професії розповів, що спочатку стажувався місяць на позиції офіціанта (ведучий сервісу), займався підготовкою приборів, працював на кухні, вивчив меню, а вже потім був прийнятим до штату. Першими його гостями були іноземці, тому важливо знати різні мови, хоча б англійську.

«Не лінуйтесь, вчіться, читайте книжки. Знання англійської було моєю перевагою перед старшими колегами, що дало мені змогу закріпитись у команді. Адже ресторан великий, тому й завантаженість була колосальна», – звернувся до студентів Богдан.

Із початком війни ресторан, у якому працює наш випускник, перестав працювати, але вже на початку березня там був створений волонтерський цех. За словами Б. Рижого, протягом дня вони з командою виготовляли 2,5-3 тисячі обідів для військових.

«Я пишаюся нашими людьми, країною. Пишаюся тим, як ми можемо допомагати один одному в тяжкі моменти», – акцентував Богдан.

Він розповів і про те, що зараз люди більше почали цінувати прості речі, такі як: попити кави, поспілкуватися, прогулятись парком, коли немає серен. «Всі скучили за соціумом, походами до ресторану і тамтешньою атмосферою. Столиця продовжує жити, працювати й покращувати економічний стан нашої країни. Ми завжди намагаємось підтримувати тенденції і сприяти тому, аби було цікаво і смачно».

Хлопець наголосив, що офіціант завжди має бути охайним, чемним і вихованим. А якщо раптом до ресторану завітали гості із складним характером і постійно чимось невдоволені, у команді завжди працює спеціальний тренер з усунення конфліктів із такими людьми.

У закладі, як довідались студенти, особлива корпоративна культура, керуючі постійно проводять збори, де колективно обговорюються плани на майбутнє та робиться детальний аналіз помилок.

Наприкінці онлайн-зустрічі Богдан Рижий надав молоді ФГРіТБ особисті рекомендації та настанови.

«Будьте комунікабельними, адже готельно-ресторанна сфера – це постійні комунікації. Ми багато часу проводимо з людьми, у яких різні характери, клас, менталітет. Тож це ваш «must have».

Не соромтесь бути неосвіченими, ставте питання, цікавтесь новим, розвивайтесь. Ваш інформаційний тил повинен бути великим. Саморозвиток – дуже важливий. Потрібно вміти підтримати розмову на різні теми. Давайте людям більше, ніж вони очікують від вас, і робіть це з радістю. Займайтеся тим, що подобається».