Ресторанний бізнес – проєкт, запуск, комерційна ефективність, просування

На факультеті готельно-ресторанного і туристичного бізнесу пройшла фахова зустріч з успішним випускником університету культури, співзасновником та операційним керівником компанії «RMG», консалтинговим керівником ресторанів і барів по Україні Андрієм Риштуном.

Модераторкою професійно-практичного проєкту «Альтернативна практика в умовах воєнного стану», в рамках якого відбувся захід, є заступниця декана ФГРіТБ Ксенія Приходько.

Представила спікера організаторка зустрічі, завідувачка навчальної лабораторії, асистентка кафедри готельно-ресторанного і туристичного бізнесу Людмила Зоценко.

Андрій поділився зі студентами основними правилами, як запустити, розвивати й просувати ресторанний бізнес, і детально розібрав кожен крок. Також він зауважив, що багато закладів зачиняються, на ринку зараз відбувається певне очищення, яке мало свій початок ще з часів ковіду. «Нині сфера переживає другий етап, коли заклади не можуть витримати ряд проблем, пов’язаних з економічною кризою, зниженням попиту, зменшенням рівня доходів і війною. Люди, які часто відкривають ресторанний бізнес, часто не володіють потрібними навичками у цій непростій справі, ресурсами та досвідом».

А. Риштун розповів, що є декілька способів, аби розпочати свій бізнес: долучитись партнером до діючого закладу чи ресторанної мережі шляхом придбання долі або франшизи та відкриття закладу під новим унікальним брендом.

Одним із перших кроків у відкритті свого закладу має бути аналіз цільової аудиторії, ринку, локації, конкурентних переваг і ризиків. Кожен із пунктів детально проаналізував Андрій.

  • Аналізуючи цільову аудиторію, необхідно робити сегментацію споживачів і відповісти собі на основні питання: чому й коли вони прийдуть до вашого закладу; що ви їм запропонуєте; хто це буде; де вони зможуть вас знайти.
  • Стосовно ринку – варто визначити основних конкурентів і чим вони вирізняються серед інших, з’ясувати, хто їх основні лояльні відвідувачі.
  • У виборі локації потрібно звертати увагу на стан приміщення, сусідів (офіси, ресторани, ТЦ, БЦ), комунікації, прохідність і видимість, можливість під’їзду транспорту.
  • Конкурентні переваги – слід знати чому ваші гості повинні прийти саме до вас.
  • Ризики, SWOT-аналіз – розглянути сильні/слабкі сторони, можливості й загрози.

Наступний крок у започаткуванні своєї справи, за словами експерта, це повний політ фантазій – ідея та концепт. Розробити напрям кухні/бару, дизайн інтер’єру/екстер’єру, сервіс, рівень закладу, розташування. Далі повинен бути чіткий бізнес-план, складовими якого є план інвестицій, план доходів, план витрат, маркетингова стратегія, окупність інвестицій і приріст.

Також Андрій зазначив, що обов’язковою є наявність певних документів, а саме: реєстрація юридичної особи (ТОВ, ФОП), договір оренди, дизайн-проєкт, бренд-бук, проєкт комунікацій, технологічний проєкт, ліцензія, реєстрація касового апарату, оформлення персоналу, реєстрація потужностей виробництва, реєстрація пожежної декларації, НАССР, музичні права (роялті).

Для запуску закладу варто врахувати такі основні етапи: будівництво; меблі, посуд, інвентар, обладнання; меню; підбір/навчання команди; просування.

«Окрім того, ви маєте розуміти, що норма окупності ресторану становить десь 2-3 роки, готелю – 7-10 років, оскільки це більш витратний бізнес. Загалом життєвий цикл ресторану – 5 років.

А ваш чистий прибуток при успішності закладу буде орієнтовно 20%. Все інше йтиме на операційну діяльність – фудкост 30%, зарплатний фонд 25%, оренду 10%, податки 5%, комунальні платежі 5%, господарські витрати 5%», – сказав гість.

Андрій Риштун поділився з молоддю й основними інструментами реклами закладу, серед яких найбільш ефективними є «сарафанне радіо», SMM/SEO, зовнішня реклама, івенти, інфоприводи, відгуки.

Під час змістовної зустрічі із співзасновником та операційним керівником компанії «RMG», консалтинговим керівником ресторанів і барів по Україні молодь ФГРіТБ дізналась дієві кейси у відкритті власного бізнесу, якими в майбутньому неодмінно може скористатись.