Струна душі в шоу-бізнесі

На кафедрі продюсування і шоу-бізнесу відбувся майстер-клас талановитої української співачки Міли Нітіч (Людмили Нітічук).

Музикою і співами Міла захоплювалась із дитинства, мріючи про велику сцену та справжній успіх. І він її не оминув, ще у шкільні роки вона почала працювати з естрадно-симфонічним оркестром та естрадним оркестром УМВС України. Завдяки концертній діяльності, одержала чудову співочу практику. А вже на 1-у курсі Хмельницького вишу, 2008 року, не зраджуючи покликання, вирішила випробувати власну долю у популярному на той час пісенному конкурсі «Караоке на майдані», приїхавши до Києва. Завдяки своїм здібностям та підтримці глядачів, стала учасницею десятого сезону телепроєкту «Шанс» і вийшла у фінал. Її незрівнянний тембр з низькими оксамитовими відтінком підкорив суддів міжнародного конкурсу «Нова хвиля» в Юрмалі (2009 р.), де вона здобула премію «Золота зірка Алли». Згодом Міла Нітіч взяла участь у Національному відборі «Євробачення» (2011, 2017 рр.); потому співачка стала фіналісткою проєкту «Голос країни» (2011, 2017 рр.). Нині Міла долучається до численних доброчинних концертів, надихаючи проникливим співом всіх, хто потребує душевної розради, її пісні звучать не лише рідною українською, але й англійською, французькою та італійською мовами.

«Це чудово, що в Київському національному університеті культури і мистецтв є така унікальна кафедра, де навчають продюсування і шоу-бізнесу. Мені відомо не зі слів, що студенти вашого вишу долучаються до масштабних проєктів, де набувають практичного досвіду, окрім теоретичного, і це є їхня професійна капіталізація», – розпочала майстер-клас Міла Нітіч.

Спікерка зосередила увагу молоді на основних рисах успішного менеджера шоу-бізнесу та продюсера, співпраця з якими може стати по-справжньому результативною для артиста і принести в майбутньому визнання.

«Найперше, що ви маєте для себе з’ясувати, чи справді хочете бути менеджером шоу-бізнесу і чи готові присвятити цьому своє життя. На мою думку, основні риси успішного менеджера – це бути для артиста кращим другом, органайзером, першою вчителькою, совістю, мамцею, надійною опорою, жилеткою для сліз і чарівним пенделем, а іноді вогнегасником, щоб потушити отой вогонь пристрастей. Якщо ви в собі знайшли хоч половину цих рис, і вони співзвучні з вашим характером, вам за адресою. Серед ваших скілів мають бути однозначно: висока самоорганізованість, педантичність, пунктуальність, ініціативність, креативність, вміння комунікувати з людьми, тому що вам доведеться проводити безліч перемовин, адже ваш артист не повинен зідзвонюватися з програмними директорами радіостанцій, продюсерами та програмними директорами телеканалів, із замовниками тощо.

Не завадить уміння продавати будь-що і будь-кому, бо сидіти на вхідних не вийде. Ви маєте напрацювати клієнтську базу – це ваш успіх. Не забувайте про юридичний аспект ведення бізнесу. Вам потрібен хороший юрист у команді для укладання договорів про співпрацю і захисту авторських та суміжних прав.

Якщо ви дійсно «горите» проєктом, артистом, у вас є пристрасть і ви готові «впахувати» день і ніч, щоб досягти успіху, значить це ваше. Та, якщо ви не відчуваєте творчого захоплення, прихильності, раджу не співпрацювати із цим виконавцем, адже ви повинні вірити в нього, бути його фанатом і кайфувати від роботи з ним. І це надважливий внутрішній стан, тоді ви заробите кошти, а фінансова складова – це результат вашої праці», – наголосила М. Нітіч.

Співачка зауважила, що скептично ставиться до звань – народний артист, заслужений.

«Чому в США немає звань? У них все набагато простіше. Рівень артиста визначається кількістю хітів, проданих платинових дисків, вінілових платівок, заповнених глядачами залів і стадіонів», – заявила виконавиця.

Щодо пошуку артиста у М. Нітіч є власні напрацювання і професійні таємниці, деякими з них вона і поділилась зі студентами – майбутніми менеджерами шоу-бізнесу.

«Справжній артист сам по собі не знайдеться. Зараз епоха соціальних мереж: ТікТок, YouTube, Instagram, Spotify, iTunes, які дають можливість заявити про себе співаку-початківцю. Нині, кажуть, що епоха продюсерів закінчується, але це не так. Найуспішніший артист не може існувати без крутої команди та потужного менеджменту – купити пісню, записати її на професійній студії, зробити сучасне аранжування, створити імідж, стиль, унікальний гармонійний образ. Потому займатися розкруткою артиста і продавати, адже фінансову складову ніхто не відміняв. І за рахунки потрібно платити», – підкреслила фахівчиня.

Міла Нітіч акцентувала, що справжній продюсер має бути всемогутнім, мудрим, емоційно стабільним, із почуттям гумору, наполегливим і відданим артисту.

««Я не вмію», «я не можу» – забудьте ці фрази. «Я спробую», «я зроблю» – ставайте і робіть. Не вийде з першого разу, вийде з п’ятого, десятого, двадцятого. Не здавайтеся. На початку дуже важко. У вас не буде особистого життя, якщо станете продюсером артиста, бо ви повинні повністю присвяти себе проєкту і жити ним. Все має бути чітко, продумано і відпрацьовано наперед. Творчі люди вони дуже емоційні. Навчіться себе стримувати і ніколи не конфліктуйте з артистом перед концертом, бо йому важко організувати себе потім перед виступом».

За словами М.Нітіч, окрім таланту виконавця, успіху проєкту сприятиме вдало створений імідж, хіт і наполеглива праця.

«До будь-якої можливості ставтесь серйозно. Ніколи не можна ще раз справити перше враження. Для успіху артиста важливі – талант, зовнішність і вміння потрапити у правильне місце в правильний час. Талант дає 5 відсотків успіху, все решта – копітка праця і фінансування.

Пісні – це перше, на що необхідні кошти, стиліст, візажист, музична команда, класний цікавий образ артисту, і звичайно, хіт. Не буде хіта – не буде артиста. Хоча є приклад Дженніфер Лопес, згадайте хоч одну її пісню, тяжко (сміється)… Вона крутий хореограф, актриса з вдало створеним іміджем. Залізна хватка – все це про характер, а не харизму, вміння невтомно й наполегливо працювати.

Ви маєте не тільки заробляти гроші, а «горіти» артистом. Продюсер – це ідеолог, який бачить картинку цілком і знає кінцевий результат. Не будьте просто підручною людиною, що виконує роботу, ставте себе на місце керівника проєкту. Не бійтеся помилятися, падайте, але вставайте і йдіть вперед. Ваші думки формують вашу реальність».

Співачка порадила молоді соморозвиватися, відвідувати тренінги, читати більше мотиваційних книг. Одне з видань, яке вона порекомендувала до прочитання, – «Залізна хватка: Як розвинути в собі якості, необхідні для досягнення успіху», автори Лінда Каплан Талер та Робін Коваль.

«Із книги ви дізнаєтесь про складові залізної хватки і зрозумієте, чого саме не вистачає особисто вам і над чим слід попрацювати, щоб зробити свій характер непохитним, а цілі – досяжними».

Наприкінці майстер-класу Міла Нітіч презентувала майбутнім продюсерам і менеджерам шоу-бізнесу декілька професійних лайфхаків: «Будь-який досвід – корисний. Немає хорошого чи поганого. Все абсолютно нейтральне. Немає людей хороших чи поганих – це наше ставлення до них чи ситуації. Щоб досягти чогось у житті, запам’ятайте, у вас є конкретна ціль і немає часу більше ні на що. Напишіть, що для цього потрібно зробити і від чого відмовитися. Плануйте. Для творчих особистостей це важливо. Чим швидше ви навчитеся планувати і ставити цілі, тим швидше їх досягнете. Кращим мотиватором для себе маєте бути ви. Якщо у вашій команді хтось тягне назад, позбудьтеся цієї слабкої ланки, повинна бути впевненість, знайдіть однодумців і разом рухайтесь уперед.

Любіть людей, довіряйте їм, але найбільше довіряйте собі, коли ви відчуваєте, що робите щось не правильно, не йдіть усупереч, бо ваша інтуїція підказує правильне рішення. Будьте впевнені, але не самовпевнені, хитрими, дослухайтесь у міру та робіть свою справу так, як розумієте ви. Беріть відповідальність на себе.

Талант, щирість, людські якості артиста – набагато важливіші за штучний, фальшивий популізм, тому дуже важливо, щоб ви контролювали артиста і були його совістю».