ГоловнаНовини – Інноваційний майстер-клас із дослідження VR та AR

Інноваційний майстер-клас із дослідження VR та AR

Інноваційний майстер-клас із дослідження VR та AR

Університет культури активно впроваджує інноваційні технології в навчальний процес, удосконалюючи якість вищої освіти. Про що свідчать запуск метавсесвіту та VR-освіти, створення лабораторії з доповненою реальністю та штучним інтелектом, відкриття високотехнологічного знімального павільйону, лабораторії SPACE-STUDIO «ПоплавОК» і Motion Design.

 

 

Нещодавно першокурсники творчих і бізнес-спеціалізацій університету культури взяли участь у майстер-класі з віртуальної та доповненої реальності – «Enhance your digital skills exploring culture with VR-technologies» «Покращуй свої цифрові навички, досліджуючи культуру за допомогою VR-технологій», який організували викладачі кафедри комп’ютерних наук – заступниця декана факультету дистанційного навчання, викладачка кафедри комп’ютерних наук Марина Толмач; кандидатка культурології, доцентка кафедри комп’ютерних наук Вікторія Волинець та асистент кафедри комп’ютерних наук Богдан Пилипчук.

Відбувся захід у рамках All Digital Weeks – щорічної кампанії цифрового залучення та розширення можливостей, яка проводиться по всій Європі в центрах цифрових компетентностей, бібліотеках, громадських центрах, школах та університетах.

«Такі майстер-класи – це ще один крок до формування ключового вміння швидко реагувати на зміни та подальшої адаптації молоді в діджиталізованому світі. Використання сучасних програмних рішень і додатків віртуальної, доповненої реальності дозволяє зробити освітній процес більш сучасним та високотехнологічним, зламати кордони між теорією та практикою», – переконана декан факультету дистанційного навчання університету культури Олена Чайковська.

 

 

Варто зазначити, що кафедра комп’ютерних наук університету культури постійно долучається до європейських ініціатив і влаштовує різноманітні тренінги, майстер-класи та відкриті лекції для студентської молоді.

Цьогоріч КН-фахівці провели майстер-клас у лабораторії віртуальної реальності, ознайомивши першокурсників із практичним застосуванням імерсивних технологій, зокрема VR та AR у навчанні.

«Віртуальна реальність (VR) – це повністю цифровий світ, створений за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують повний спектр відчуттів людини», – поділилась Марина Толмач і підкреслила, що віртуальні технології використовують не лише для відеоігор та розваг, а й для навчальної діяльності і навіть лікування людей.

 

 

Молодь дізналась про відмінності між віртуальною та доповненою реальністю: якщо VR занурює користувача повністю у віртуальний світ, то AR додає віртуальні об’єкти до реального. Учасники були здивовані, що лише невеликий відсоток людей дійсно цікавиться і знає історію розвитку VR. Багато хто вважав, що ця технологія була розроблена зовсім недавно, хоча винайшли її не один десяток років тому.

Цікавою для першокурсників також стала інформація про історичні передумови виникнення віртуальних технологій. Як виявилось, попередником віртуальної реальності був стереоскоп, який винайшов Чарльз Вінстон у 1837 році, а першу відому систему імітації реальності «Сенсораму» створив кінематографіст Мортон Хейліт у 1956 році.

 

 

Окрім історії створення VR, спікери разом зі студентами розмірковували над актуальним питанням: чи поглине віртуальна реальність справжню?

Молодь висловила думку, що це відбулось уже частково, але повна трансформація життя людини і перехід у віртуальний всесвіт неможливі, однак питання залишається суперечним.

Насправді, як зауважила Вікторія Волинець, вже є відомий приклад такого поглинання. Це телефон, який поєднав цілу низку девайсів: будильник, фотоапарат, клавіатуру, аудіорекордер, телевізор, книги та багато інших.

«До речі, засновник компанії Meta, розробник соціальної мережі Facebook Марк Цукерберг прогнозує, що через 5 років уже й телефонів не залишиться, будуть лише окуляри», – акцентував Богдан Пилипчук.

 

 

Найцікавішою була практична складова майстер-класу. Перед експериментами з віртуальною реальністю учасники ознайомились із правилами безпеки та як мінімізувати ризики від використання VR. Основні з них: потрібно звертати увагу на своє самопочуття і спочатку дотримуватись коротких сеансів. Якщо є неприємні відчуття, необхідно зняти окуляри віртуальної реальності та відпочити. Не зайвим буде й навчитися орієнтуватись у VR. Для цього, надівши окуляри, треба повільно пройтись по кімнаті. Також подбати про власну фізичну безпеку: прибрати меблі з простору, де експериментуватимете з віртуальною реальністю, або домовитися з кимось, хто буде контролювати можливе пересування під час перебування у VR. Найкраще – це сидіти, тому організатори для студентів налаштували навчальні місця у VR-лабораторії.

 

 

Студентська молодь з цікавістю поринула у віртуальне навчальне середовище Workrooms від Meta через гарнітуру віртуальних окулярів Oculus, а також відвідала віртуальні музеї Софіївського собору та Київської фортеці, прогулялась корпусами університету за допомогою віртуального 3D-туру і навіть стрибнула з парашутом.

Першокурсники, які побували на майстер-класі, були у захваті, вони змогли не лише дослідити культуру за допомогою віртуальної реальності, але й отримати відповідні навички, які їм знадобляться в майбутньому, щоб стати успішними.

Наприкінці заходу спікери наголосили на тому, що цифрові компетентності стають усе більш важливими для студентів, особливо в умовах онлайн-навчання, а технології віртуальної і доповненої реальності відкривають нові можливості для комунікації та візуалізації інформації під час лекційних занять і практикумів, а також допомагають креативній молоді втілювати унікальні ідеї та проєкти.

 

Зв'язатись
Заповни форму і наші консультанти швидко та якісно нададуть тобі будь-яку інформацію зручним для тебе способом комунікації.

    Консультація
    Заповни форму і наші консультанти швидко та якісно нададуть тобі будь-яку інформацію зручним для тебе способом комунікації.