Як скласти резюме та отримати роботу мрії

 

Для студентів факультетів готельно-ресторанного і туристичного бізнесу та PR, журналістики і кібербезпеки пройшов воркшоп від рекрутерки Ольги Гурак та SEO-спеціалістки Ірини Єфіменко. Фахівчині працюють в ІТ-компанії Zeeks та є випускницями ФГРіТБ.

Темою зустрічі було «Як скласти резюме та отримати роботу мрії». Молодь дізналась, які навички вказати в резюме, якщо мало досвіду; як підготуватись до співбесіди та презентувати себе на інтерв’ю; які питання поставити майбутньому роботодавцю.

Ірина Єфіменко розповіла про ІТ-індустрію, стереотипи, пов’язані з роботою у сфері ІТ, та як обрати компанію мрії.

 

 

Стереотип номер 1 про ІТ, за словами SEO-спеціалістки, стосується того, що тут працюють тільки програмісти з математичним складом розуму. Ірина спростовує таке переконання. В будь-якій ІТ-компанії потрібні дизайнери, фінансисти, маркетологи, юристи, офіс- та івент-менеджери й чимало фахівців різних професій.

Стереотип номер 2 – вищої освіти недостатньо, щоб потрапити в ІТ. На власному прикладі спікерка продемонструвала, що це не так. Оскільки до того вона встигла пропрацювати офіціанткою, візовою менеджеркою та офіс-менеджеркою.

Стереотип 3 – в ІТ-компаніях у всіх спеціалістів високі заробітні плати, що також не є дійсністю. Адже все залежить від займаної посади, досвіду роботи та обов’язків.

Стереотип 4 – в ІТ обмежена можливість кар’єрного росту. Ірина зауважила, що існують різні приклади розвитку в цій сфері: вертикальний, горизонтальний або ж взагалі зміна професії в межах компанії. І у її колег вже є подібні кар’єрні результати.

 

 

Стереотип 5 – в ІТ можна працювати тільки після ІТ-курсів. «Наша бренд-менеджерка Юлія потрапила в Zeeks без жодних курсів, а всі професійні знання набула на практиці. Секрет її успіху: погоджуватись на волонтерські засади, не боятись пробувати щось нове та приймати будь-які виклики», – сказала І. Єфіменко.

Стереотип 6 – без англійської мови не потрапити в ІТ. «Звичайно, англійська – важлива. Але спеціалісти Zeeks володіють 16-ма іноземними мовами».

Стереотип 7 – постійна робота за комп’ютером. «У компанії постійно відбуваються корпоративи, волонтерські заходи, дні народження. А працювати можна як в офісі, так і з будь-якої точки світу».

Стосовно того, як обрати компанію мрії, Ірина Єфіменко порадила звертати увагу на такі фактори: заробітна плата, бонуси, гібридний формат роботи і гнучкий графік, дії компанії у кризовий час (Covid, повномасштабне вторгнення), турбота про співробітників та фішки компанії (медичне страхування, спорт, подарунки), відсутність токсичної культури, місія, цінності й сфера діяльності компанії, можливості особистого та професійного зростання, негласні правила та розпорядок компанії, відгуки співробітників.

image image image

Продовжила спілкування з молоддю Ольга Гурак, поінформувавши, як краще презентувати себе на співбесіді та які питання поставити майбутньому роботодавцю під час інтерв’ю, щоб врешті отримати роботу мрії.

image image image

«Нині спостерігається висока конкуренція на ринку та зменшення кількості вакансій, що пов’язані з впливом ковіду і війни. Окрім того, є нерозуміння ринку праці і його потреб, відсутність знань того, як шукати роботу», – зазначила Оля і порадила почати з аудиту власного досвіду і рефлексії, а саме:

  • що я вмію робити
  • що я хочу робити
  • swot-аналіз власних навичок
  • скільки я хочу заробляти.

Також у пошуку вакансій необхідно зрозуміти, як допоможе ваш досвід у майбутній роботі; яких знань та навичок вам не вистачає для обіймання посади; що ви можете зробити для здобуття потрібних знань і навичок; рівень зарплатні фахівцям на цій посаді; чи відповідають ваші очікування та досвід дійсним пропозиціям на ринку праці; яку цінність ви можете принести компанії та чи зможете розвиватись на цій посаді.

Тож, як зазначає Ольга, в стратегії і тактиці пошуку роботи існує декілька рівнів. 1 РІВЕНЬ. Так зване пасивне очікування. Воно може бути дієвим, якщо ви досвідчений фахівець, публічний експерт чи носій рідкісних професій або ж власник широкого нетворку. Недієвим це буде, коли ви випускник без досвіду, світчер чи непублічний спеціаліст.

2 РІВЕНЬ. Базовий пошук вакансій на загальновідомих платформах із працевлаштування.

3 РІВЕНЬ. Активний пошук. Рекрутерка радить заявити про себе у мережах Facebook та LinkedIn. Оформити профіль, розширити контакти, підписатись на компанії та експертів, знайти менторів, публікувати власний контент та будувати нетворк.

 

 

4 РІВЕНЬ. Проактивний пошук. «Створюйте кар’єрні можливості самостійно. Теорія шести рукостискань працює. Складіть список контактів і повідомте кожного індивідуально про те, що ви шукаєте роботу, та спитайте пораду. Створіть власний роадмап пошуку роботи. Визначте одну чи декілька компаній, в яких ви б хотіли будувати власну кар’єру. Читайте, питайте відгуки, збирайте рекомендації працівників, партнерів, клієнтів», – говорить менторка.

Відносно того, як виділитися з-поміж кандидатів, Ольга пропонує сформувати власну пропозицію, визначити, яку цінність ви можете принести компанії, підготуватися (ознайомитись зі сферою діяльності компанії, проаналізувати її позицію на ринку, конкурентів), на основі вакансій визначити можливі завдання на позиціях, які цікавлять, та подумати, як би ви працювали над їх втіленням.

Далі О. Гурак перейшла до теми – як скласти резюме. Вона акцентувала, що зазвичай рекрутер витрачає 15-20 секунд на ознайомлення з інформацією про майбутнього працівника. Отже, у вас є всього 15 секунд, щоб зацікавити своїм CV.

Серед обов’язкових атрибутів, які необхідно вказувати, є:

  • локація
  • інформація про освіту (університет, курси, тренінги)
  • знання мов (вказувати рівень).

Опційні блоки:

  • summary – абзац, який має стисло характеризувати вас як спеціаліста і зацікавити рекрутера
  • фото має бути чітким та бажано в офіційно-діловому стилі
  • посилання на портфоліо (для дизайнерів, копірайтерів, розробників, smm)
  • дата народження/вік
  • сімейний стан
  • наявність водійського посвідчення (якщо того вимагає вакансія)
  • хобі
  • софт скіли (за бажанням).

За видами існують: хронологічне резюме (описує ваші місця роботи у хронологічному порядку, починаючи з останнього) та функціональне (акцент на ваших уміннях, навичках і досягненнях).

image image image

На запитання, як справити позитивне враження під час інтерв’ю, Ольга відповіла, що варто дізнатися про компанію з відкритих джерел і ретельно продумати презентацію власного досвіду й навичок. «Дайте відповіді на запитання чому ви хочете працювати в цій компанії чи на посаді. Яка ваша мотивація? Що рухатиме вами в роботі і досягненні цілей?».

Також Ольга Гурак поділилась 10-ма заповідями рекрутерів:

  1. Бути чесними
  2. Бути послідовними і структурними
  3. Бути чемними
  4. Не соромитись говорити про сильні/слабкі сторони і досягнення
  5. Не акцентувати на слабкостях, а пропонувати способи їх подолання
  6. Не боятись говорити про факапи, вони стаються з усіма
  7. Кейси, кейси і ще раз кейси
  8. Давати чіткі відповіді на запитання
  9. Не поливати брудом минулих роботодавців
  • Ставити питання інтерв’юерам.

Наостанок спікерка порадила все ж ретельно готуватися до співбесіди, оскільки перше враження досить важливе, і є тільки одна спроба, аби його справити.

Консультація
Заповни форму і наші консультанти швидко та якісно нададуть тобі будь-яку інформацію зручним для тебе способом комунікації.

    [_date] [_time]